De grootste e-commerce trends van 2021

De grootste e-commerce trends van 2021

Het is belangrijk om met de tijd mee te gaan, helemaal als het gaat om e-commerce trends die weinig stil lijken te staan. Je wilt natuurlijk met jouw business goed vindbaar zijn voor jouw klanten. Met die reden is het slim om op de hoogte te blijven van de laatste e-commerce trends. In dit blog helpen we je daar graag een handje bij!

Offline én online aanwezig

In de afgelopen jaren is de combinatie van offline en online aanwezigheid steeds belangrijker geworden. Deze combinatie wordt ook wel omnichannel genoemd. In 2021 is er dan ook een piek bereikt vanwege de pandemie. Bedrijven hebben snel moeten schakelen om op beide kanalen goed vindbaar te zijn. Het gat tussen offline en online werd dan ook steeds kleiner en het is cruciaal dat deze goed samenwerken. 

ReCommerce

ReCommerce is een grote e-commerce trend van 2021. ReCommerce staat voor reverse commerce en omvat het proces van huren, doorverkopen of verkopen van tweedehands producten uit online en offline winkels. ReCommerce maakt zich hard voor verduurzaming en past daarom dan ook perfect in het jaar 2021. Reverse commerce gaat onder andere over kleding, technische producten, meubelen en boeken. Eigenlijk is alles wel in een tweede jasje te verkopen en de vraag naar tweedehands spullen blijft over de jaren dan ook alleen maar stijgen. 

Duurzame bezorging

De vergroening van het bezorgen van pakketten wordt steeds belangrijker. Gelukkig zoeken pakketvervoerders ook hard naar oplossingen om de bezorging te verduurzamen. Zo zijn er veel vervoerders die overstappen op elektrische bussen of fietskoeriers. Daarnaast bieden veel e-commerce platformen de optie om een extra bedrag te betalen bij het afrekenen van je bestelling. Met een donatie van een schamele €0,25 kan je je CO2-voetafdruk compenseren. Ook kleine veranderingen hebben een grote impact als we het met z’n allen doen. 

Augmentend Reality

Het inzetten van Augmented Reality-technologie laat offline en online e-commerce perfect samensmelten. Een voorbeeld om AR-technologie goed te begrijpen is de volgende: Je bent online aan het zoeken naar een nieuwe bank voor in je woonkamer. Je hebt wel een idee van wat voor soort en kleur bank je mooi vindt, maar online shoppen laat toch net iets meer aan de verbeelding over dan dat je de bank daadwerkelijk voelt en uitprobeert. Hier komt AR-technologie om de hoek kijken. Deze technologie laat je door middel van holografische displays de bank projecteren in jouw eigen woonkamer. Deze meeslepende winkelervaring laat jou op een visuele manier de juiste keuze maken. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *